RSS
Tools
May 20
  • Verb
  • Muzică
  • Ştiință
AesopBlue
„Obraz priceput iaste al omului celui învăţat,
iară ochii celui fără de minte – pre margenile
pămîntului.” (Pilde XVII, 25 Biblia lui Şerban)
Jordi Savall: Le Royayme Oublié, La Tragédie Cathare / Hespèrion XXI
Subiecte sensibile - Subiecte sensibile

 

Comments  

 
0 #8 TJ 2012-02-16 16:42
Quoting Florin Lăiu:
Mulţumesc TJ
Văd că ai cunoştinţe bune în domeniu.


Draga profesore,

Am cateva informatii, pentru ca sunt interesat in istoria crestinismului in general si perioada pre-niceana in special.
Va inteleg si va impartasesc mahnirea in legatura cu aceasta tragedie. Din nefericire n-a fost singura. A fost o perioada in istorie cand Biserica Catolica a reprimat cu cruzime orice tentativa care i se impotrivea. Spre exemplu, la recucerirea nordului Italiei de la arieni, preotii arieni erau macelariti fara ezitare, chiar si in biserici, la altar.
Quote
 
 
0 #7 Florin Lăiu 2012-02-13 00:05
Mulţumesc TJ
Văd că ai cunoştinţe bune în domeniu. Nu sunt de acord cu anumite doctrine fundamentale catare, dar când ortodoxia romano-catolică i-a tratat cu atâta nedreptate şi cruzime pe nişte oameni care erau cel puţin buni cetăţeni şi buni meseriaşi, nu am nici o ezitare cu privire la echipa cu care trebuie să ţin. Am ferma convingere că vorbele inchizitorului care a spus: "Ucideţi-i pe toţi! Dumnezeu Şi-i va alege pe-ai Lui!" va vedea împlinindu-se aceste cuvinte. DUmnezeu va găsi mai mulţi de-ai Lui printre aceşti oameni care au avut unele înţelegeri imperfecte sau greşite, dar le-au urmat cu sinceritate până la moarte, în timp ce odioşii persecutori vor vedea cu ochii lor împărăţia, numai ca să vadă ce au pierdut, înainte de a fi puşi şi ei la frigare, aşa cum au făcut „ereticilor".
Quote
 
 
0 #6 TJ 2012-01-01 19:42
Persecutorii gnosticismului marcionist au distrus toate scrierile marcionite care le-au picat in mana, asa ca reconstructia lor s-a facut pe baza scrierilor scriitorilor acceptati sau tolerati de biserica statala.
Citindu-le nu m-am mirat de ce biserica primara a pus anatema pe Marcion.
http://www.marcionite-scripture.info/turm2.htm
Quote
 
 
0 #5 TJ 2012-01-01 15:42
Dualismul ca teologie a fost "varful de lance" al miscarii gnostice. Imprumutat din Persia, a fost "increstinat" de invatatorii gnostici in mai multe variante. Una dintre variantele cele mai raspandite a fost varianta marcionita, expusa de un anume siriac pe nume Coerdon, de la care a invatat Marcion din Sinope.
Quote
 
 
0 #4 TJ 2011-12-31 06:50
Subscriu la ce ati scris. Doctrina centrala si care poate se regasea la mai toate din aceste fractiuni, era dualismul gnosticilor. Ei credeau in doi dumnezei> Unul bun> Cuvantul (Logosul) si unul rau> Creatorul (Demiurgul). Anumiti bogumili din Europa de Sud aveau numai Evanghelia dupa Ioan, modificata. De exemplu nu aveau capitolul 1 din Evanghelie, pentru a se putea sustine viziunea lor despre Logos.
Quote
 
 
0 #3 Florin Lăiu 2011-12-30 21:29
Există legături între marcioniți, mahihei, paulicieni,bogo mili, catari, albigenzi. Dar nu este vorba despre o identitate și unitate bisericească. Aceasta a fost o mișcare foarte extinsă în timp și spațiu și fără o organizare unitară, astfel încât s-au dezvoltat în ea diverse orientări, unele mai aproape de Evanghelie, altele mai eretice.
Cred că erau printre ei și unii fanatici, dar în general erau oameni pașnici dacă nu erau provocați. Biserica și statul i-au tratat însă cu foc și sabie din cauza influenței lor, nu din cauză că erau periculoși. În mod inevitabil, orice mișcare de opoziție, când se radicalizează, se împarte în pacifiști și belicoși. Avem un bun exemplu în anabaptism, în creștinismul de pe la anii 300 și în alte cazuri.
Quote
 
 
-1 #2 TJ 2011-12-30 21:27
Citeam intr-un articol ca aveau o ura mare pe clericii bisericii Romano-Catolice, ura ce - pe alocuri - a mers pana la ai ucide. Instigatori cathari nu si-au dat seama, ca aceste acte vor conduce la masuri drastice impotriva lor. Au fost vanati pretutindeni si ucisi fara mila. Trist. Cine scoate sabia, de sabie piere.
Quote
 
 
0 #1 TJ 2011-12-30 21:18
Se spune ca Catharii au fost o ramificatie a bogumililor, de la care s-au desprins, pe motive ideologice. Jokai Mor a scris o carte despre bogumili, unde a prezentat obiceiurile lor.
Quote
 

Add comment


Security code
Refresh

Balet și patinaj artistic

balet si patinaj

Muzică populară

folclor

Istorie și sens

Img pentru Sensul istoriei

Diverse & Reverse